M0–M6 átadás előtt

Bejárást tartottunk, a helyiek kérésére, az M0–M6 átadás előtt álló csomópontja térségében.

A csomópont szerkezetkész, de meglehetősen nyers képet mutat. A zajvédő falak betonelemes, fabetétes és átlátszó szakaszokból állnak össze. A hidak, aluljárók, földműrézsűk, illetve az útburkolatok sincsenek teljesen készen.

Az Angeli út–Barackos út körforgalmú csomóponttól a Diósd felé eső Barackos úti ágon néztünk körül. Itt a helyiek azt panaszolják, hogy a vasút felett átívelő hídról lejövő un. szervizút, önkormányzati út forgalma a Barackos útra csatlakozik, ami jelentős átmenő-, szállítási, nehézjármű-forgalmat is jelent. Az út mentén a zártkertes övezetben számos ház – lakóházak is, nem mind legálisan építve – helyezkednek el.

A Barackos út a csatlakozásig ki van építve, utána maradt a kb. egynyomú út Diósd irányában. Itt még azt sérelmezik, hogy a vízvezeték csak egy darabig épült ki, a folytatást kérésükre és a helyiek hozzájárulási készsége ellenére nem építik ki, így kutakat működtetnek az ott lakók. A körforgalmú csomópontot követő telkek, így a félkész kálvária utáni szakaszon ápolatlanok, magas gyom borítja azokat, miként az autópálya rézsűit is.

Sérelmes még a helyieknek, hogy a 13-as, 113-as buszok megállói meglehetősen távol vannak, ill. a körforgalom mentén gyalogjárda alig van.

A bejáráson ott volt Ledniczky Sándor (helyi képviselő), Kádár László (városüzemeltetés), Firisz Sándor (Zöld Jövő, és Nagytétényi Embervédő Sz.), valamint Czetele Hajnalka (ÁNTSZ) és a helyi sajtó képviselői.

Mészáros Péter